SERVICEVILKÅR

Handelsbetingelser– gældende fra 9. marts 2022
Disse handelsbetingelser finder anvendelse, når du handler i vores webshop www.stuhr.dk  

Generelle oplysninger

Stuhr Aps (”STUHR”)

Etableret 1990, CVR. Nr. 14371702

Kongevejs-Centret 2, 2970 Hørsholm

Skriv til kundeservice på info@stuhr.dk      

 

  1. Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. STUHR har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra STUHR med information om, at vi har afsendt varen. Der trækkes ikke penge på dit betalingsmiddel, før du har modtaget en bekræftelse, og varen er afsendt. STUHR opbevarer en kopi af aftalen, som vil blive fremsendt på anmodning.

Eftersom der gælder helt særlige regler for salg af håndkøbslægemidler i Danmark beder vi dig derfor at være opmærksom på følgende: Hvis du accepterer vores handels- og forretningsbetingelser, bekræfter du samtidigt, at du ved køb af håndkøbslægemidler og veterinærlægemidler er fyldt 15 år. Hvis du køber produkter som indeholder acetylsalicylsyre, ibuprofen og/eller paracetamol gælder en aldersgrænse på minimum 18 år.

 

  1. Betaling

På Stuhr.dk kan der betales med Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, MobilePay, ApplePay og STUHR Gavekort. STUHR Webshop tillægger ikke gebyr på betalingskort. I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos STUHR’ valgte PCI DSS (Payment Card Industry, Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på Stuhr.dk, er det kun STUHR’ PCI DSS certificerede samarbejdspartner, og ikke STUHR, som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og STUHR’ PCI DSS certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter Stuhr.dk.

  1. Levering

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

  • Levering til STUHR butik
  • BURD Delivery - Aftenlevering til privatadresse
  • DAO - Levering til privatadresse
  • GLS - Levering til pakkeshop, privatadresse eller arbejdsplads
  • PostNord - Levering til privatadresse eller pakkeboks/postbutik
  • InstaBox - Express-levering til pakkeshop

Bemærk, at enkelte leveringsformer kan være begrænset til bestemte postnumre, samt bestemte tidsintervaller. Kun de gyldige leveringsformer vil være synlige ved gennemførelse af købet, og valg af levering. Forventet leveringstid er 1-4 hverdage, dog vil ordrer indeholdende bestillingsvarer som udgangspunkt have en længere leveringstid. Leveringstiden fremgår af den enkelte vare. Alle produkter på en bestilling sendes som udgangspunkt samlet, og der efterleveres altså ikke. Derfor vil den seneste leveringstid på et produkt afgøre den samlede leveringstid for en bestilling. Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder som fx efter Black Friday. STUHR Webshop bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

  1. Mængdebegrænsning og forbud mod køb med henblik på planlagt videresalg 

STUHR har mængdebegrænsning pr. ordre på udvalgte varer for at modvirke, at køb via Stuhr.dk sker med planlagt videresalg for øje. For de varer, der er underlagt mængdebegrænsning, vil det ikke være muligt at bestille flere stk. end det maksimale antal, som vises på skærmen, når ordren afgives.

Såfremt STUHR vurderer, at en kunde har forsøgt at omgå STUHR’ regler vedr. mængdebegrænsning eller generelt køber med henblik på planlagt videresalg, forbeholder STUHR sig ret til at annullere en eller flere af disse ordrer, uden at kunden i den forbindelse kan rette noget krav mod STUHR.

  1. Fortrydelsesret

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

  • Har modtaget din vare
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 30 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte Kundeservice på info@stuhr.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at bruge vores standardfortrydelsesformular, som du finder i bunden af disse betingelser.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

6.1. Returnering

Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Hvis du kontakter Kundeservice på info@stuhr.dk inden returneringen og beder om en returlabel, betaler vi udgifterne til returnering af varen. Hvis du returnerer uden at kontakte os på forhånd og uden brug af vores returlabel, skal du selv betale udgifterne til returnering.

Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning. Hvis der fx fulgte en børste med købet af en kur, uden at dette kostede ekstra, skal begge dele returneres.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

6.2. Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Køb af booking og Events

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet

6.3. Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Varer uden forsegling, som er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

6.4. Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen

Hvis du fortryder dit køb, og opfylder kriterierne ovenfor, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke differencen refunderet.  

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Milcom Logistics / Co. STUHR Webshop
Hørmarken 7, 3520 Farum